ختومات واذکار تجربه شده جهت رفع مشکلات  

 


شرایط و اثرات ختم ، وقصه علامه سید بحرالعلوم قدس سره


ختم اول : ((ختم یا الله ))  


از سید بحرالعلوم قدس سره نقل شده که فرمود: بعد از ((تهذیب اخلاق )) بختوم مشغول شدم و چهل

 شبانه روز به ختم ((یا الله )) مشغول شدم (66 بار هر نوبت ) و شروط ختم را از ((تقوى )) مراعات مى

 کردم . شب چهل ، شب عرفه بود در حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام ، نزدیک قبور شهدا

 شخصى آمد و سیبى به دست من داد و من آن سیب را بوئیدم ، بوى مشک و عنبر مى داد. نزدیک بود

 بیهوش شوم ، بعدها دانستم آن چه دانسته ام از برکت آن سیب است . پس باید ختم گیرنده ((تقوا)) را

 رعایت کند.

ختم دوم : ((ختم سوره حمد)) 

 
هر که بین نماز صبح و نافله اش سوره حمد را 41 مرتبه چهل روز بدون فاصله بخواند، خداوند حاجت او را

برآورده مى کند هرچه که باشد (البته حاجت شرعى ) حتى اگر بنیت اولاد باشد خدا اولاد روزى او مى

 کند.

ختم سوم 


روز چهارشنبه بعد از دورکعت نماز حاجت به نیت بى نیازى و غنى و عزت ، چهل مرتبه سوره مبارکه کوثر

 را بخواند، مال بسیار روزى او شود، انشاء الله .

ختم چهارم 


براى وسعت روزى در سه شب هر شب چهل مرتبه سوره مبارک قدر را قرائت کنید.

ختم پنجم 


ازامام صادق علیه السلام نقل شده است که : هرکس سوره حشر را جهت برآورده شدن حوائج و مهمات

 بزرگ و عظیم چهل روز، روزى یک بار بخواند، حاجت او برآورده مى شود و اگر یک روز فوت شود، باید از سر

 گیرد ؛ و نوشته اند که هر کس تا چهل روز مداومت کند مستجاب الدعوة گردد.

ختم ششم 


از براى قضاء حوائج این دعا را هفتاد مرتبه با اعتقاد صادق بخوانید شیخ بهائى قدس سره مى فرماید که

 اگر حاجت او روا نشد در قیامت با من مخاصمه کند و فرموده اگر که به نیت شفاى بیمار هفتاد بار بخواند

 در حال سجده از جمله مجربات است مگر آن که اجل مریض حتمى باشد. دعا این است :


لا اله الا الله بعزتک و قدرتک لا اله الا الله بحق حقک و حرمتک لا اله الا الله فرج برحمتک

ختم هفتم 


ختم ایام هفته جهت حوائج 


امام سوم حضرت حسین علیه السلام فرمود: از پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله روایت شده جهت حوائج

 تا هفت روز هر روز این اذکار را هزار بار بخواند حاجت روا گردد: شنبه ((یا حى یا قیوم )) یکشنبه : ((ایاک

 نعبد و ایاک نستعین )) دوشنبه : سبحان الله و الحمد لله سه شنبه : یا الله یا رحمن چهارشنبه :

حسبى الله و نعم الوکیل )) پنجشنبه : ((یا غفور یا رحیم )) جمعه : ((یا ذوالجلال و الاکرام )).

ختم هشتم 


دانشمند محترم آقاى شیخ محمد رازى مى نویسد: به نقل از حجة الاسلام و المسلمین آقاى حاج سید

 نورالدین آیة الله زاده میلانى ، از ایشان شنیدم که آقاى یاسرى فرمود در ورقه اى ختمى را با آداب آن

دیدم که از قول شیخ بهایى قدس سره نوشته است : هر کس این عمل را در طول ده روز انجام دهد به

این ترتیب که روز جمعه شروع و تا ده روز پایان آن روز یک شنبه مى شود، اگر مطلب و حاجتش برآورده

 نشود مرا لعنت کند، روزى صد بار بگوید:


بسم الله الرحمن الرحیم یا مفتح الابواب یا مقلب القلوب و الابصار و یا دلیل المتحیرین و یا غیاث

 المستغیثین توکلت علیک یا رب فاقض ‍ حاجتى واکف مهمى و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم و

 صلى الله على محمد و اله اجمعین .  (مجربست )

ختم نهم 


از خواجه نصیر طوسى و از علامه حلى قدس سره نقل شده است به جهت مطالب مهمه و دفع اعداء صد

 مرتبه گفتن یا قاهر العدو یا والى الولى یا مظهر العجائب یا مرتضى على علیه السلام مجرب گفته اند

. ایضا صد و یازده مرتبه گفتن ((یا قاهر العدو)) فورا تاثیر مى بخشد و گویا از میرداماد قدس سره نقل

شده است .

ختم دهم 


هر که به ورطه اى افتد که تدبیرى از خلاص آن نباشد آن دعا را مکرر بخواند و اگر در یک مجلس رو به قبله

 و با وضو صد و بیست و نه مرتبه بخواند اصوب است و به تجربه رسیده است :


بسم الله الرحمن الرحیم و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم یا لطیف ادرکنى بلطفک الخفى .

 ختم یازدهم 


از براى حاجت ، خواندن لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین است در حال سجده چهل مرتبه .

ختم دوازدهم  


به جهت دفع دشمن از روز پنج شنبه تا یک هفته هر روز صد و چهل و شش ‍ مرتبه بگوید ((حسبى الله ))

 که البته امر آن دشمن کفایت مى شود.

ختم سیزدهم 


ازجمله تجربیات است در شدائد و رفع تنگیها هفتاد مرتبه واندن بسم الله الرحمن الرحیم یا محمد یا على

 یا فاطمة یا صاحب الزمان ادرکونى و لا تهلکونى و در نسخه دیگر هفتاد و یک مرتبه است

ختم چهاردهم 


به جهت عزت و وسعت و محبت هفتاد بار حسبى الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم

قرائت شود

ختم پانزدهم 


هر روز هفتاد بار خواندن ((ناد على علیه السلام )) است به جهت حاجت و ضیق معاش و غیرذالک و

ادعاى تجربه شده است که در خواب ، یکى ازائمه علیهم السلام بر آن شخص مجرب ظاهر مى شوند و

 مطلب آن را بر او بیان مى فرمودند و ایضا صد و ده مرتبه دریک وقت نیزوارد شده است و صورتشان در

بعضى از اقسام این است

ناد علیا مظهر العجائب تجده عونا لک فى النوائب کل هم و غم سینجلى

بولایتک یا على یا على یا على علیه السلام

 بعد از اتمام سه مرتبه بگوید ((یا ابا الغوث اغثنى ادرکنى یا

 على ادرکنى )) اگرسه روز این ختم خوانده شود مقصود حاصل گردد انشاء الله .

ختم شانزدهم 


خواندن العلى به نداء یا غیر یاء نداء صد و ده مرتبه هر روز به جهت غنى و درجه بلند یافتن .

ختم هفدهم 


صاحب کتاب گفته مجرب است مجرب است مجرب است که هیچ شکى و ریبى در آن نیست هزار

 باربگوید و در وسط حرف نزند

 حسبى الله و نعم الوکیل و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم لا اله الا انت سبحانک انى کنت من

الظالمین .

ختم هیجدهم 


هر روز سوره مبارکه و الذاریات و طلاق و مزمل و الم نشرح را به جهت امر معیشت و وسعت از مجربات

 یقینیه صاحب کتاب است . از حضرت صادق علیه السلام مروى است که الم نشرح را در وقت بیع و شراء

 (خرید و فروش ) سه مرتبه بخواند، البته از آن بیع و شراء نفع به او خواهد رسید و اگر بنویسند و بشویند

 و بزنى بدهند تا بخورد وضع حمل بر او آسان گردد، و سه بار بر درد دل بخوانند شفا یابد و به جهت

آسانى کارها تا یک هفته بعد از نماز بخوانند که مجرب است . سوره منافقون را به جهت هر حاجتى به

خصوص درد چشم و فرج موجب قضا و شفاء است و مجرب است .

ختم نوزدهم 


امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس هفتاد بار این را بخواند، من براى او در دنیا آخرت ضامنم و این که

 خدا را با بشارت وقت مردن ملاقات کند و براى او بهر کلمه اى یک خانه در بهشت باشد 

 یا اسمع السامعین و یا ابصر المبصرین و یا اسرع الحاسبین و یا احکم الحاکمین .

ختم بیستم 


از براى توسعه رزق در امر معاش و غنى و توانگرى درسحرگاه یعنى نزدیک صبح دو رکعت نماز کند در

رکعت اولى بعد از حمد هفده مرتبه سوره ((قل یا ایها الکافرون )) و در رکعت دوم بعد از حمد هفده مرتبه

 ((قل هو الله احد)) و در رکوع هر یک از این دو رکعت هفده مرتبه ((سبحان ربى الاعلى و بحمده )) و در

 هر یک از سجدتین دو رکعت هفده مرتبه ((سبحان ربى الاعلى و بحمده )) بگوید و بعد از فراغ از نمام

 هفده مرتبه ((آیة الکرسى )) بخواند، که مجرب است و گفته اند که این عمل از کنوز خفیه (گنجاى

پنهان ) است ، به دست نااهل نباید داد و خواندن سوره ((طه )) نزد طلوع فجر اقل اثر او آن است که روزى

 تازه به او مى رسد و نرمى دلها از براى او حاصل مى شود.

ختم بیست و یکم 


از جمله مجربات صاحب کتاب آن است که به جهت وسعت ، خواندن سوره ((انا انزلناه )) است بعد از نماز

 صبح ده مرتبه ، تخلف ندارد. صاحب کتاب گوید در نسخه اى به نظر حقیر رسید که تا چهل شب سوره

 ((واللیل )) را هر شب یک مرتبه بخواند، روز چهلم چهل هزاردرهم خداوند عالم به او کرامت فرماید.

ختم بیست و دوم 


روز چهارشنبه هفتاد بار این ذکر را بخواند، بر اهالى علم و قلم فائق آید و غنى و مکرم گردد: هو الله الذى

 لا اله الا هو عالم الغیب و الشهادة هو الرحمن الرحیم .

ختم بیست و سوم  


روز پنج شنبه از براى مال و ثروت دو رکعت نماز و بعد سوره یس بخواند و این عمل را تا سه روز به عمل

 آورد اکمل خواهد بود.

ختم بیست  و چهارم 


ختم زیارت عاشورا است روز شنبه شروع کند تا یک هفته هر روز یک مرتبه بخواند و تا چهل روز نیز

مشهور است .(بسیار مجربست )

ختم بیست و پنجم 


اگر خواهند از امر پنهانى آگاهى حاصل شود دو رکعت نماز بخواند و در سجده آخر صد و پنجاه مرتبه

بگوید: ((یا فتاح )) آن امر ظاهر شود.

ختم بیست و ششم 


چون خلق نماز جمعه را خواندند، بعد از آنى که غسل جمعه را کرده باشى یا لباس طیب در سجده به هر

 نیت دویست مرتبه بگو: ((یا الله المحمود فى کل فعاله )) با خشوع ، البته مراد حاصل شود انشاء الله .


ختم بیست و هفتم 


دو ثلث از شب جمعه گذشته ، پانزده مرتبه سوره قدر را بخواند از براى هر حاجتى .


ختم بیست و هشتم 


نود و دو مرتبه بگو: اللهم انى اسئلک بحق محمد صلى الله علیه و آله و آل محمد ان تنجینى من هذا الغم

 به جهت هم و غم و امر مهم .

 

برگرفته از کتاب شفاخانه معنوى


(شفا از قرآن و احادیث)

 

سعید موحدیان عطار